kk2 Mussennest dag 5 - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu kk2 Mussennest dag 5 - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

kk2 Mussennest dag 5

Door: Esmee van Maris

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

06 Augustus 2014 | Nederland, Otterlo

Woensdag 6 augustus, dag 5 is aangebroken.
Lekker even uitgeslapen en goed ontbijten dat is waar we dag mee beginnen. De meeste kinderen zijn wel weer aardig bijgeslapen, vooral de onderbouw.
Het thema van het ochtendprogramma is vandaag: Simson. Kinderen vinden dit een interessant verhaal en luisteren goed. Tijdens the break word hier natuurlijk verder over gesproken. de kinderen werken vanuit hun kamp boekje waar vragen in staan die gaan over het onderwerp van die dag.
Na the break is het tijd voor crea. het is grappig om te zien hoe sommige kinderen gek zijn op crea en anderen het echt niet leuk vinden, hun reactie is af en toe wel grappig: NEE NIET WEER CREA!!!!. tijdens de crea werd er gewerkt aan superheld van papier mache. Ook al vinden sommigen kinderen het niet leuk, ze doen wel altijd mee en maken er wat van.

Als al de krant knipsels en lijm van de tafel is gepoetst is het tijd voor de lunch. Tijdens de lunch is er iets leuks, want ..... er zijn stapels met kaarten binnen gekomen. Kinderen vallen bijna van hun stoel van nieuwsgierigheid, kruipen over te tafel om hun kaart aan te pakken, en maken geluiden die we nog nooit eerder van ze hoorden. Met andere woorden ze vinden het erg leuk om een kaartje te krijgen !!!!
Na al de drukte is het tijd voor het snoepwinkeltje, als kinderen al hun snoep hebben ingeslagen mogen ze zich gaan omkleden. Het is namelijk tijd voor de speurtocht, lange broek aan, dichte schoenen aan en gaan met die banaan!!
Tijdens de speurtocht zijn er wel een aantal groepen misgelopen, dit vonden de kinderen natuurlijk niet erg want ja wat is er nou leuker dan verdwalen in het bos? de survival sfeer zat er goed in.

Bij terug komst is het tijd voor het avond eten en gaan we verder met een vrij rustig programma, de onderbouw gaat een potje bingo doen en de bovenbouw mag een film kijken.
Hierna gaat iedereen vroeg naar bed, want... morgen is de bonte avond!!!!
De kinderen hebben er super veel zin in. er is zelfs een groepje meiden dat al vanaf dag 1 bezig met een dansje, we zijn heel benieuwd wat er gaat komen.

Nog een klein dingetje: gister waren er kinderen van de onderbouw die echt even een dutje moesten doen, vandaag is er hier en daar slapende leiding op banken en stoelen gespot. hihihihi (ook wij waren toch een beetje moe)

Wil jij meer weten over de avonturen die de kinderen van het mussennest nog gaan beleven?
Blijf ons volgen !!!

ps: We zijn bezig met de foto's ik laat jullie zo snel mogelijk weten wanneer ze te zien zijn. bedankt voor alle tips !!!
Ook vinden wij het super leuk om te zien dat de weblog zo massaal gelezen word en dat we leuke reacties krijgen!!!!

• 07 Augustus 2014 - 11:11

Eunice Van Delft:

Beste allemaal,

Elke morgen kijken we reikhalzend uit naar een nieuwe update van het kampverslag. Heerlijk om te lezen welke activiteiten er zijn geweest en wat er is gebeurd.
    Onze complimenten voor de schrijvers van de verslagen en alle andere leiding. Zal veel voorbereiding zijn geweest om zo'n goed en gevarieerd programma neer te zetten.

We kijken er naar uit om onze Elisa morgen weer terug te zien. Lieverd, alvast een dikke knuffel van ons.

Veel plezier en zien jullie allemaal morgen!

Lieve groet, Chrisjan & Eunice

• 07 Augustus 2014 - 11:41

Djoke:

Bedankt voor de leuke verslagen! Veel plezier vandaag. Groetjes voor Luuk en Justin in de groep van Bas.

• 07 Augustus 2014 - 11:54

Noura En Oma :

Wat doen jullie leuke dingen, zegt Noura na het voorlezen van jullie verhalen!
    Noura logeert bij oma maar zou er liever bij zijn in het bos.
    Ze mist je wel hoor Joaquin en wij zijn ook benieuwd naar al je verhalen .....
    Je zal eerst wel heel veel slapen als je weer thuis bent...
    Maar daar heb je vakantie voor !!!
    Fijne bonte avond (maak het niet te bont hé -of juist wel) Hi Hi
    Noura en oma xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Augustus 2014 - 12:37

Arne Overbeek:

Over kaartjes gesproken...Noah, papa en mama hebben je kaartje ontvangen!!
    En een speciaal bericht voor Sanne Overbeek: WAAR BLIJFT JOU KAARTJE! ;-)
    Nee hoor..grapje. Volgens mij is het zo geweldig daar dat er helemaal geen tijd is voor kaartjes.
    MAAR... blijf jullie brievenbus goed in de gaten houden!

Q¿Q

• 07 Augustus 2014 - 13:10

Dorinda:

Weer zo'n leuk verhaal! De schrijver doet het idd erg goed! Echt heel veel respect voor alle leiding en alle voorbereidingen en het keukenteam

• 07 Augustus 2014 - 13:18

Dorinda:

Ik had nog meer getypt maar dat staat er niet bij, dus bij deze sowieso nog hele dikke knuffels en kussen aan Angelina! En nog hele fijne tijd gewenst met ze allen de laatste daagjes! Ik denk zeker dat dit voor herhaling vatbaar is voor Angelina! Bedankt voor je kaartje liefie, hopelijk heb je de onze ook gehad..? tot morgen iedereen!

• 07 Augustus 2014 - 14:19

Trea Van Den Brink:

Beste allemaal,

Heel veel plezier allemaal vanavond bij de bonte avond dan maar!

Zo leuk om het verslag te lezen!

EN MYRTHE, kampleiding! GEFELICITEERD MET JE VERJDAARDAG!

Groeten en hug aan Fleur,

Trea

• 07 Augustus 2014 - 16:55

Anita:

Lieve Gaby en Bente, dank je wel voor jullie kaart ennuh Gaby......wij missen jou wel hoor!!! En Bente wat heerlijk dat je vriendinnetjes hebt.

Het is echt zo leuk om die verslagen te lezen, je ziet het gewoon voor je! Knap geschreven.
    Nog 1 nachtje slapen..........of niet....... ;-)

Succes met de Bonte Avond, zet um op.

Kusje voor Gaby, Bente en Mirrit

Aart en Anita

• 07 Augustus 2014 - 17:45

Erica:

Hoi allemaal,
    We hebben weer genoten van het verslag, heerlijk om te lezen! Allemaal veel plezier nog, zeker met de bonte avond.

Groetjes,
    Ronald en Erica

Marit, bedankt voor je kaart lieverd! Fijn om van je te horen!
    Veel plezier nog en tot morgen!
    XXXX

• 07 Augustus 2014 - 18:41

Els:

Hoi,

Wat leuk, ook jullie hebben een blog ( had ik even gemist), nu van alle dagen gelezen, helemaal top! Morgen al weer de ophaal dag, daar kijken we best naar uit.
    Nog veel plezier met de bonteavond.
    groetjes,
    Els, moeder van Rianne

• 07 Augustus 2014 - 19:13

Fam Overbeek:

he hallo,

wat is er toch veel te doen op zo'n kamp...
    leuk dat er de moeite wordt genomen een blog te schrijven!!
    en voor levi, Jedidjah en Josia.. mattanja vond jullie kaarten geweldig

we zijn blij dat we jullie morgen weer op kunnen halen, want het is wel een beetje rustig hier zo!!!

Yarın görüşürüz:

Papa, mattanja en Mama

• 08 Augustus 2014 - 09:18

Steven:

Heerlijk zo al die verhalen te lezen. De kinderen zullen het geweldig hebben, de leiding niet minder denk ik zo....

Verslag uit: Nederland, Otterlo

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010