Dag 4 - Dinsdag 2 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 4 - Dinsdag 2 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Dinsdag 2 augustus 2011

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

03 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was het een prachtig zonnige dag op Het Mussennest!

Het ochtendprogramma ging vandaag over ‘vergeven’ wat terug kwam in het toneelstuk, de verwerking en de break. Jezus zegt dat wij moeten vergeven, net zoals Hij dat doet. Niet een keertje maar altijd.

Na het warme eten – heerlijke pasta! – was het de beurt om de post uit te delen en tjonge wat was er veel post!!! Sommige kinderen hadden wel 4 kaarten gekregen.
Wie meer dan 2 kaarten had gekregen op 1 dag moest een liedje zingen! Nou, dat waren toch wel zo’n 15 kinderen, een grote groep dus.

’s Middags na het eten volgde het Safarispel wat erg leuk was maar wat we uiteindelijk hebben ingekort omdat het gewoon te warm was om door te spelen.
We zijn overgegaan op waterspelletjes om het hoofd nog enigszins koel te houden voor wie dat wilde. En we hebben ook heerlijk gespeeld in het zwembadje op het kampterrein.

Daarna op tijd douchen want we hadden een druk avondprogramma. Na het brood eten; er gingen vanavond 600(!) boterhammen doorheen, wat heel veel is! Alle kinderen en leiding hadden zo’n trek en wat smaakt het lekker als je zo de hele dag aan het spelen bent.

Daarna volgde de Bingo met superleuke prijzen; van Donald Duck pockets, beachbal setjes, Fancy make-up toilettasjes, diverse kinderboeken en allerlei leuke spelletjes als Cluedo, Tridomino, pim pam pet had iedereen een ruime keus aan prijzen.

Daarna volgde nog het Nachtspel waar we in het bos - op pad met zaklamp - op zoek gingen naar verstopte wilde dieren (een aantal v.d. leiding had zich verstopt in het bos). Daarna een broodje kroket voor iedereen met een pakje drinken en toen was het toch echt tijd om naar bed te gaan. Welterusten en tot morgen. Gaaaaaaap!

• 03 Augustus 2011 - 08:50

Mama Margriet :

Dat klinkt erg gezellig. Hoeveel beren zijn er in het bos gevangen? Nou, we horen vrijdag de verhalen wel. Vandaag misschien een iets minder warme dag. Gelukkig hebben jullie water bij de hand. Nog heel veel plezier met elkaar!
    Groetjes van mama, papa, Eline en Marjon.

• 03 Augustus 2011 - 08:54

Moeder Van Matthijs:

Als we dit zo lezen en zien kan het niet anders of jullie hebben een geweldige week! Dank aan de leiding voor de goede zorgen en attentheid. Groetjes aan Matthijs van den Broek.
    Heiko, Agnes, Dennis.

• 03 Augustus 2011 - 09:09

Moeder Paul:

'k Zag twee beren broodjes smeren....
    Hebben jullie de beren gevraagd mee te helpen met smeren? Wat een boterhammen! Heerlijk dat het zo goed gaat allemaal.
    Voor zingen meer kaarten tegelijk? Of is een totaal aan het eind ook goed? .......
    Mraco en Nisette

• 03 Augustus 2011 - 09:37

Oma Van Paul Vd Pijl:

wat leuk om het allemaal te lezen en ik heb bewondering voor de leiding
    en jullie treffen het met het weer , allemaal Zegeningen
    Veel plezier nog en de hartelijke groeten van paul,s oma

• 03 Augustus 2011 - 10:26

Marieke:

Geweldig om jullie een beetje te volgen via de site!
    Ik wil iedereen heel veel plezier toewensen!!
    En speciaal voor het keukenteam: DE KEUKEN IS OKE, OLE,OLE!!

• 03 Augustus 2011 - 11:11

Moeder Christa:

Wat leuk weer alle verslagen en foto's en videos zo kunnen we van een afstand zien hoe veel plezier jullie allemaal hebben. Wij zijn zo blij dat het weer ook mee werkt misschien met vandaag wel een buitje maar dat mag de pret niet drukken toch. Wij wensen jullie met z'n allen nog veel plezier en kijken nieuwsgierig uit naar het verslag van vandaag. Een dikke kus voor Chrissie.

Groetjes Paul en Anita

• 03 Augustus 2011 - 11:51

Paul-David En Zwanja:

hee kamprakkers!
    een hele fijne dag en avond nog vandaag, maak er wat leuks van!
    Heel veel liefs en groeten van ons!

• 03 Augustus 2011 - 16:10

Marieke:

Oeps, volgens mij zijn jullie op safari in de regentijd....., sterkte en hou het hoofd boven water!

• 03 Augustus 2011 - 16:19

Trea:

Hallo daar allemaal, super weer te zien en te lezen. En wat een goed weer hebben jullie!

Tom was de pasta lekker? Zag je smullern!!!

Gr Trea

• 03 Augustus 2011 - 16:23

Nando & Saskia:

Hoi kamp-kanjers!

Wat is het leuk om vanaf thuis jullie verhalen te lezen, al haalt het niet bij het erbij zijn natuurlijk.. We missen het wel hoor en jullie ook! Heel veel Zegen, kracht en plezier voor de laatste dagen :)

Liefs, ons

• 03 Augustus 2011 - 17:56

Sjoerd ,Hidde Zwaan:

Hoi Marthe en Tim.

Hebben jullie nog veel plezier? Wij hier bij pake en beppe wel. Gisteren hebben we gezwommen in het IJsselmeer.
    Hebben jullie al gezwommen tussen de bomen?
    Groetjes.

• 04 Augustus 2011 - 11:26

Mama Marjolein:

He kanjers van een Rosanna en Sander

woauwwwieee 600 boterhammen??? Waar laten jullie dat?? En dan ook nog een broodje kroket?
    Nou ik krijg straks niet 2 kinderen mee naar huis maar 2 bolle beertjes.!! Heerlijk toch!
    En wat een leuke foto's zie ik weer.
    Deed je zaklantaarn het nog goed?? Konden jullie de beren/tijgers en apen goed opspeuren?

Nog 1 nachtje slapen en dan kom ik jullie weer halen. Ik kijk er nu al naar uit!

dikke zoen mama

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010