Dag 3 - Maandag 1 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 3 - Maandag 1 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Maandag 1 augustus 2011

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

01 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Na heerlijk geslapen te hebben na een vermoeiende kampdag werden we om 08.15 uur gewekt door radio ‘Mussennest’; een nieuwe kampdag was aangebroken!

Wat gaan we doen vandaag? Is de eerste vraag die de kinderen stellen als ze wakker worden. We zitten er allemaal al helemaal ‘in’ en kinderkamp 2 loopt lekker, daar is iedereen het wel over eens.

Vanochtend was er tijdens het ochtendprogramma weer het vervolg van het toneelstuk wat weer erg lachen was maar waar ook een leermoment in zat nl. dat God voor ons allemaal zorgt.

Tussen de middag aten we vandaag brood – normaliter eten we tijdens kamp warm eten omdat dit voor de keuken praktischer is – maar vandaag niet want: vanavond hebben we BBQ! En wat komt dat goed uit want wat is het een mooie warme dag vandaag.

Iedereen loopt in zijn korte broek of zwemkleding over het kampterrein vanwege het mooie weer maar ook omdat vanmiddag de zeskamp plaatsvindt. In de zes- of eigenlijk zevenkamp zitten superleuke spelletjes waarvan een aantal met water. Bijvoorbeeld ‘het sokkenworstelen’ op een zeil wat ingesmeerd is met groene zeep; hiervan is het de bedoeling dat je elkaars sokken afpakt maar je mag alleen op je knieen op het zeil of op je billen. Ook de waterrace (met natte sponzen) of zwembadrace valt erg in de smaak. Ook is er een jungle stormbaan van 18 meter die voor de meeste kinderen de favoriet is! Het laatste spelletje wordt eigenlijk niet echt meer volgens de regels gespeeld omdat de kinderen vinden dat alle leiding die nog niet nat is van een van de spelletjes; zij de leiding dan maar met gevulde waterflessen nat mogen maken! Een hoop gegil, gelach en geren tot echt iedereen helemaal nat is!

Gauw douchen daarna en dan gaat toch echt de BBQ beginnen; worsten, hamburgers, kipsate, salade en limonade: het smaakt heerlijk en er is genoeg. Want van rennen en spelen krijg je trek! Met leuke muziek op de achtergrond en allemaal gezellig met elkaar buiten eten na deze heerlijke zonnige dag: mooier kan het bijna niet. Een goede afsluiter dus en wat mogen we hiervoor dankbaar zijn.

• 02 Augustus 2011 - 05:17

Cor&Els:

Hoi Joes,
    Wat hebben jullie een waterplezier gehad gisterenTop! Arme Jasper die zo nat werd gegooid door jullie allemaal. Flauw hoor, met z'n allen tegen één.......... ;) Geniet nog maar van het mooie weer en de gezelligheid.
    Dikke kuzzz
    Mama Elzzz

• 02 Augustus 2011 - 05:38

Marco En Nisette:

Wat een heerlijk gezicht om met zo velen te genieten van elkaar en van water! Veel leuker dan met z'n tweeen thuis een watergevecht te houden. Nog heel veel plezier !!!!!

• 02 Augustus 2011 - 06:56

Margriet De Leede:

Wat ziet dat er gezellig uit. En wat een prachtig weer! Jullie treffen het. Manuela we zien op de foto dat je het naar je zin hebt. Nog heel veel plezier met elkaar. Vandaag weer een mooie dag!
    Leiding bedankt.

• 02 Augustus 2011 - 07:15

Gwenda:

Hoi Maiko,

ik zag dat je er gisteren al vroeg bij was met zo snel mogelijk een beschuitje eten..... gewonnen? En al lekkker snel je sok kwijt bij het sokkenworstelen. Je bent heerlijk bezig zien we wel. Geniet nog maar lekker van de komende dagen.

BIg hug van,

mama

• 02 Augustus 2011 - 07:25

Mama Marjolein:

He stoere jungle kids Rosanna en Sander!! Wouwie wat hebben jullie een lol zeg. Een prachtig kampvuur en al dat water!!! Lekker glijen en spatten.
    Ook dat lekkere eten mmmmmm het water loopt me in de mond. Opa en oma kunnen ook naar jullie kijken leuk he? Elke avond kijkt mama weer wat jullie allemaal beleeft hebben. De filmpjes en foto's zijn erg leuk. Ga maar lekker genieten en zorg goed voor elkaar.

dikke zoen mama

• 02 Augustus 2011 - 07:50

Steven Vd Brink:

Wat heerlijk, een waterfeest met zulk mooi weer!! Ik hoop dat jullie de leiding allemaal lekker nat hebben gemaakt, De bbq ziet er heerlijk uit, wij aten gisteren 'chili', komt jullie vast nog wel bekend voor.... Veel plezier vandaag met weer heel veel zon!

• 02 Augustus 2011 - 08:46

Gerda Zwaan:

Wat ziet het er allemaal weer supergezellig en lekker uit!!
    Heel plezier nog allemaal!!
    Groetjes uit Hoofddorp

• 02 Augustus 2011 - 09:21

Mieke Uit Leiden:

Ha Ruud en Ralph en alle kampers;
    Erg leuk om weer mee te leven met jullie en te zien hoe jullie genieten met elkaar, het weer, de lol en gezelligheid en het heerlijke eten :) oa de BBQ! :)

Ha.............Ralph wat hoorde ik, helemaal wit???? :)

Groetje en liefs en kus; Mieke

• 02 Augustus 2011 - 09:21

Mieke Uit Leiden:

Ha Ruud en Ralph en alle kampers;

Ha.............Ralph wat hoorde ik, helemaal wit???? :)

Groetje en liefs en kus; Mieke

• 02 Augustus 2011 - 11:32

Henry En Jolande:

Lieve Ellen,

Jullie hebben het weer helemaal voor elkaar: onwijs gezellig, prachtig weer en heel veel lol. Geniet ervan! Wij genieten ook enorm van de leuke foto's en filmpjes.

Liefs en dikke kus van de familie Bok-voor-je!!

• 02 Augustus 2011 - 21:34

Anneke De Leede:

Wat een leuke verslagen om te lezen.
    Zie Manuela op de foto,leuk!
    Manuela de groetjes van opa&oma en natuurlijk van mij!

Nog heel veel plezier en wij zijn héél benieuwd na jou verhalen.

Dikke knuffel van ons.

• 03 Augustus 2011 - 07:11

Fenna:

Ingrid, Ik heb alles doorgelezen en een goede en leuke indruk van het kamp gekregen. Het ziet er echt hartstikke leuk uit en de activiteiten zijn heftig maar leuk.
    Ik had maandag al wat footjes bekeken maar nu even alles. Volgens mij heb ik je dochter ook
    herkend (tenminste als ze op jou lijkt, dat dacht ik)
    Gelukkig hebben jullie tot heden ook goed weer.
    Ik hou je verslagjes in de gaten want ik vind het echt heel leuk.
    Veel plezier en geniet ervan !

Groeten Fenna

• 03 Augustus 2011 - 08:52

Lisanne En De Rest:

Hoi Manuela,
    Wat zie het er gezellig uit bij jullie. Wij krijgen ook al zin in zo'n vakantie daar bij jullie.
    We hopen dat de laatste 2 dagen ook tof zullen zijn met veel lol en (water) plezier.
    Wij zijn benieuwd naar je verhalen.
    Groetjes van Lisanne, tante Gea, Oom Edwin, Jaco, Bram en een dikke smile van Femke.

• 06 Augustus 2011 - 08:23

Talitha:

ik heb de foto's net bekeken en ik vond dit jaar kamp echt super leuk volgend jaar kom ik weer!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010