Dag 2 - Zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 2 - Zondag 31 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Zondag 31 juli 2011

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

31 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen was iedereen al weer vroeg wakker maar we mochten pas uit bed toen radio MUSFM ‘live’ ging. Iedereen stond dan ook startklaar toen het radiospel ‘ren je rot’ begon. Myrthe Klein was de winnaar van dit spel; zij was als eerste die met het genoemde voorwerp – dit keer een tandenborstel - bij de radiostudio voor de deur stond! Daarna was ‘de beschuitshow’ (zo snel mogelijk een droge beschuit opeten en en fluiten) waar veel kinderen zich voor hadden aangemeld.

Na het ontbijt volgde het ochtendprogramma met het toneelstuk in het teken van ons thema ‘Safari’ met daarna de verwerking en ‘de break’. Hierin hebben we in kleine groepjes verder gepraat middels vragen over het eerste gedeelte van ‘Het Onze Vader’ waarin ‘bidden’ centraal stond. Daarna konden we even lekker vrij spelen op het kampterrein en om 13.00 uur stond het warme eten al weer voor ons klaar, gemaakt door het keukenteam met aan het hoofd kok Pieter van Staveren. De nasi die Pieter met z’n team gemaakt had smaakte erg goed want er ging zo’n 20 kilo rijst doorheen!

En eindelijk... vanmiddag ging het snoepwinkeltje open! Voor 50 eurocent mag ieder kind snoep of chips kopen; de rijen waren lang, maar het was het wachten waard.

Het middagspel van vandaag was ‘Levend Safari (Stratego)’ waar met volle enthousiastme aan mee werd gedaan. Lekker rennen in het bos en de vlag veroveren van de tegenpartij was spannend en erg leuk. Met name de jongens van de onderbouw waren super enthousiast wat erg leuk om te zien was.

Op de terugweg naar het kampterrein hebben alle kinderen losse takken meegenomen voor het kampvuur wat vanavond plaatsvindt. Het is hier droog weer dus perfect voor een mooi kampvuurtje! Zouden we weer net als vorig jaar marshmellows gaan roosteren op een lange tak bij het kampvuur? Ik hoop het, want dat maakt het toch net ietsjes meer. Het was vandaag een mooie dag, we kijken met volle tevredenheid terug en we zeggen: de kampgroetjes van ons allemaal en.... welterusten en tot morgen!

• 31 Juli 2011 - 20:18

Gwenda En Gert:

Kijk dat is nou leuk......., een filmpje openen en gelijk komt onze Maiko ons tegemoet rennen. Het ziet er reuze gezellig uit jongens. Jullie maken weer veel plezier met elkaar.
    En nu komt ook nog het mooie weer eraan, zodat jullie ook heerlijk waterpret met elkaar kunnen hebben.

Heb het heeeeeeeeeeel erg goed met elkaar....... Een junglegroet uit,

Zwolle

• 31 Juli 2011 - 23:42

Steven En Trea:

Nou wat geweldig weer allemaal! Top!

Geniet enorm met elkaar daar, en wij doen dat met jullie vanaf het scherm,

Groetjes Steven en Trea

• 01 Augustus 2011 - 06:17

Cor & Els:

Het ziet er weer goed uit bij jullie! Wat een gezelligheid. Hier schijnt het zonnetje uitbundig vandaag, dus zal hij ook wel bij jullie zijn. Was het kampvuur heet? Het was zo'n hoog vuur, zagen wij. Wat was dat voor bijzondere rode vogel tijdens het kampvuur ? Is hij aan komen vliegen bij jullie in het junglekamp? Zorg maar goed voor het beestje! Lieve groetjes

Cor en Els

• 01 Augustus 2011 - 08:54

Marianne:

Wat ziet het er weer beregezellig uit!! Helemaal leuk. De zon gaat zich weer van haar beste kant laten zien, dus kom maar op met die ( anti) zonnebrand flesjes. Geniet lekker met elkaar en van al het goede wat jullie wordt gegeven.

• 01 Augustus 2011 - 11:12

Pauly Rebel:

Beste Ingrid en Jacco, jullie maken weer prachtige foto's en filmpjes voor het thuisfront... maar onze dochter is inmiddels 13 en zij is dit jaar naar het tienerkamp in De Boomstronk... waar ze (helaas voor ons) niet zo'n mooie mee-kijk&beleef-service hebben. Willen jullie ons uit deze maillijst halen? Alvast bedankt! En alle Goeds van God ook voor jullie kamp toegewenst! Met hartelijke groet, Pauly Rebel - van den Akker

• 01 Augustus 2011 - 20:38

Eline De Laet:

Wat leuk om het kamp mee te mogen beleven via dit journaal, de foto's en de filmpjes. Carolien..ik heb je al even gespot ! Ik wens jullie nog een spannend kamp vol jungleavonturen toe, en ook de groetjes aan Jisk !

Eline

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010