Dag 1- Zaterdag 30 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 1- Zaterdag 30 juli 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 1- Zaterdag 30 juli 2011

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

31 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Jaaaaaaaaa, Kinderkamp 2 is nu echt begonnen! Om 16.00 uur kwamen alle kinderen aan op Het Mussennest verkleed in in het thema SAFARI. Na een slaapplek uitgekozen te hebben kon iedereen lekker spelen op het kampterrein. Sommigen hingen in het klimrek, anderen waren aan het tafeltennissen of waren gewoon aan het ‘chillen’. Verder ging een hele groep kinderen met een aantal van de leiding fanatiek voetballen. Maar al gauw ging het fluitsignaal dat we ons brood wat van huis meegebracht hadden gingen eten. Na het eten mochten we nog even spelen en had de 1ste groep corvee.

Daarna gingen al gauw de kennismakingspelen van start waar we elkaar al beter leerden kennen. Tussendoor nog een limonaderondje en na nog een paar rondes spelletjes was het genoeg voor vandaag en gingen we richting slaapzaal.
We waren nog maar net op de slaapzaal of... het brandalarm ging af! Gelukkig was er geen echte brand maar was het een oefening. Deze ging heel goed, dus we mochten als snel terug naar onze slaapzalen.

Na nog lekker op ons bed geluisterd te hebben naar het verhaal op Radio MUSFM waren de kinderen eigenlijk nog niet moe maar was het wel de bedoeling dat ze gingen slapen. Na een toch wel spannende 1ste kampdag gingen uiteindelijk ieders oogjes dicht. Welterusten!

Het was leuk, het was spannend en we kijken met z’n allen uit naar morgen waar weer een leuk en vol programma op de planning staat!

• 31 Juli 2011 - 12:15

Joop Vogelaar (TK 1):

Heel leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken.
    Ik heb genoten van de eerste indrukken en kijk uit naar de volgende verslagen en foto's.
    Geniet verder van de kampweek, enne ....lieve leiding, Otterloo is toch echt Otterlo!
    === ==

• 31 Juli 2011 - 12:19

Lizelotte Verkerk:

Hey lieve leiding en alle kids

Wat is het weer bijzonder om jullie allemaal zo enthousiast te zien!!
    Geniet van deze mooie week met elkaar, heb veel plezier en dank voor al jullie inzet voor onze kids!! Jullie zijn toppers

Groeten Lizelotte Nico Maarten

• 31 Juli 2011 - 12:20

Alwin,susan Slurink:

Geweldig weer te zien hoe alles weer goed verloopt! En Marit en Hilde hadden er ook zo n zin in!!
    Lieve dames genieten he! Lieve leiding genieten en wijsheid! We kijken uit naar het verslag van morgen!
    groeten uit doetinchem

• 31 Juli 2011 - 12:40

Jennifer Van Halen:

Wat ontzettend leuk dat we zo even mee kunnen kijken in otterlo.
    Geniet ervan.Ik weet zeker dat de kids dat ook doen...

Groetjes van Jennifer moeder van Deon uit het groepje de bavianen...

• 31 Juli 2011 - 12:48

Naomi En Loïs :

Lieve Marit en Hilde Slurink,

Leuk om jullie op de foto's te zien. en het verslag te lezen...
    veel plezier!!

Xx jullie nichtjes uit Deventer!!! <3

• 31 Juli 2011 - 16:04

Gerda Zwaan:

Heel leuk om de foto's te bekijken! En om in het verslag te lezen wat jullie gedaan hebben.
    Nog heel veel plezier daar in Otterlo!
    We lezen snel weer bij over wat jullie allemaal hebben gedaan.
    Groetjes van Gerda Zwaan (moeder van Toffe Tijger Marthe)

• 31 Juli 2011 - 17:59

Zwanja En Paul-David:

Hallo safari-gangers,

wat een gezellige foto's van de eerste dag! Het wordt vast weer een geweldige week voor jullie allemaal! Rust lekker uit allemaal (hihi) en geniet ervan! Het is zo weer voorbij...
    Groetjes van Zwanja en Paul-David
    enne...pas op voor loslopend wild.

• 31 Juli 2011 - 18:33

André En Roeline :

Hallo kampers en leiding!
    Wat klinkt het allemaal al leuk en wat is het leuk om al foto´s te zien!
    We wensen jullie een superweek met heel veel plezier!
    Lieve, beste leiding: heel veel succes en nú al bedankt voor alles wat jullie doen!
    We blijven jullie volgen!

• 31 Juli 2011 - 22:09

Karin Nieuwenhuizen:

Wat leuk zeg om weer even mee te mogen kijken.
    Wat een leuke vrolijke foto's!
    Je kan zien dat het nu al een gezellige boel is.
    Veel plezier allemaal deze week.

Groetjes, Karin (moeder michelle (bavianen) en Judith (hippe hippo)

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010