Dag 5 - Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 5 - Woensdag 3 augustus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Woensdag 3 augustus

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

03 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen in het ochtendprogramma was het onderwerp van het toneelstuk en de break ‘beproeving’ wat verwijst naar Mattheus 6:13. Ook hebben we in het ochtendprogramma weer veel gezongen met elkaar en ook weer ons kamplied geoefend.

Tussen de middag aten we aardappels, doperwten en een hele grote gehaktbal met jus. Sommige kinderen vonden het zo lekker dat zij nog een bord opschepten! Wat een goed keukenteam hebben toch! Ook kregen we nog een toetje; een vruchtenyoghurtje. En zoals altijd hebben we na het eten, maar nog aan tafel, het danklied gezongen ‘For health and strenght and daily food’ wat iedereen luidkeels meezong.

Na het eten moesten we ons gereed gaan maken voor.... De Vossenjacht!
Er waren 8 vossen verstopt zoals een kok, hippie, voetbalcoach, Mexicaan, clown enzovoort in Otterlo. Het was een vreemd gezicht natuurlijk om al deze verklede vossen te zien op straat, maar erg leuk. Om te kijken of het een echte vos was moesten de kinderen de vraag stellen: ‘Hoeveel liter appelmoes eet een everzwijn per dag?’.
Als het een echte vos was, moest het het antwoord zijn: ‘een liter halfvolle melk’ en kregen de kinderen een kaartje met een paar letters. Als je alle letters gekregen had vormden dit een zin die je uiteindelijk moest melden bij de hoofdpost.

Rond 17.00 uur ging het regenen en hebben niet alle groepen terug naar Het Mussennest gelopen, maar hebben we vier groepen met de auto terug gereden, wat de kinderen niet erg vonden!

En nu vanavond zitten alle kinderen de film ‘Madagascar’ te kijken om helemaal in het thema ‘Safari’ van deze kampweek te blijven. Een erg grappige film waarbij dus door veel kinderen gelachen wordt. In de pauze lekker popcorn en een pakje drinken; een perfecte afsluiting van weer een bijzondere en leuke dag. We mogen weer dankbaar terug kijken!

• 03 Augustus 2011 - 18:56

Mama Van Deon:

Vol verwachting keek ik al of er al een nieuw stukje was....super leuk dat we een beetje bij Deon mee kunnen kijken.
    Deon en de rest van de kids en natuurlijk ook de leiding...Geniet nog even want het is zo vrijdag....
    (Alhoewel het voor mij wel weken lijkt!!! Mis hem wel hoor)
    Groetjes Jennifer mama van Deon

• 03 Augustus 2011 - 20:32

Marianne:

Wat fijn om zo voor het slapen even te lezen hoe jullie dag was. Nanja ook dit jaar lukt het je aardig om de foto's te ontlopen. Je bent toch wel terug in het Mussennest na de vossenjacht haha. Morgen jullie laatste hele dag daar, geniet ervan en hopelijk een stralende of in elk geval een droge dag.
    Lieve groet,

• 03 Augustus 2011 - 20:55

Andre En Cynthia :

He Sem en Abel,
    Wat ziet het er gezellig uit bij jullie! Sem wat kunnen we je lekker vaak zien op de foto's en filmpjes. En Abel, wat zag die buikwaterglijbaan er gaaf uit. Loïs lag helemaal in een deuk toen ze je zag glijden. En Jona weet echt heel zeker dat hij volgend jaar ook mee gaat. Hij vindt het trouwens wel erg leuk om in jouw kamer te slapen, Sem. Geniet nog van alles wat jullie mee mogen maken op kamp. Vrijdag komen we jullie met z'n 4 tjes ophalen. kusjes en knuffels!

• 03 Augustus 2011 - 21:11

Cor&Els:

Wat zien die vossen er supercool uit zeg. Die waren vast niet te vinden in Otterlo. Of toch wel?
    Joes we hebben je nog maar één keer kunnen spotten op de foto's. Waar zit je toch als de foto's gemaakt worden? Vast en zeker op het voetbalveldje! Fijne tijd nog. Hoeveel kaarten heb je al gehad? Genoeg om een liedje te mogen zingen?

Groetjes uit NIeuw-Vennep

• 03 Augustus 2011 - 21:32

Mariska Peters:

Jongens wat hebben jullie een pret daar, Erg leuk om toch iets mee te krijgen van wat jullie daar allemaal doen en beleven!! Enne petje af voor alle leiding daar en niet te vergeten het keukenteam, wat een werk om al die hongerige wolven van eten te voorzien. Nog heel veel plezier en Gods zegen gewenst!
    Groetjes Robert en Mariska Peters

• 04 Augustus 2011 - 05:21

Steven En Trea:

Hallo allemaal, nou wederom een top dag voor jullie, en lekker de supermarkt leeg gekocht zag ik?

Voor vandaag weer een hele mooie dag,het gaat wel supersnel de tijd volgens mij!

Alle leiding heel veel dank voor jullie grote inzet!

Gr Steven en Trea

• 04 Augustus 2011 - 07:50

Petra Jansen:

Wat gewéldig om via foto's en video's de kampsfeer mee te proeven. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen, Sam! We kunnen niet wachten om je morgen weer op te halen!
    Lieve Leiding, bedankt voor jullie zorg en inzet! TOP gewoon.

• 04 Augustus 2011 - 09:43

Gwenda En Gert:

Lieve jungle kampers,

Geweldig leiding hoe jullie er een feest van maken. We zien de kinderen genieten. Al de laatste avond vandaag, gezellig en bont volgens de traditie.
    En weer mooi weer vandaag. Geniet van elkaar en de zegen van jullie hemels Vader.

Ennuh Maiko succes vanavond ( als je het tenminste nog gaat doen wat je van plan was)

lieve groetjes van,

Gwenda

• 04 Augustus 2011 - 11:39

Mama Marjolein:

He tijgers

OOO wat zag ik daar Sander.. lekker in de snoepwinkel?? Hi lekker hoor. Heb je dit keer goed op je centjes gepast? Vast wel. Je bent weer een jaartje ouders geworden. Waren jullie erg nat geworden maar daar kunnen stoere oerwoud dieren vast wel tegen he?
    coole pet had je op. Die ken ik nog niet.
    Hoe gaat het met jou Roos? Lekker met de meiden keten en snoepen? Vooral lekker kletsen he?? dat kan jij wel goed. Grapjas.
    Nu vanavond gaat mama de spullen voor Drenthe inpakken en dan is de dag zo weer voorbij.
    Morgen ga ik de uurtjes aftellen en dan komt de jungle auto voorgereden!

tot morgen .. apen zoen mama.

• 04 Augustus 2011 - 14:44

Marjan V.d. Vleuten :

Dank je wel voor de leuke reisverslagen. Het ziet er weer super uit allemaal, nu nog gezellig de bonte avond, maak er maar wat moois van. Jullie zullen de kinderen gaan missen, niet huilen hoor.
    Voor zaterdag wens ik jullie veel sterkte met schoonmaken en opruimen. Goede reis naar huis.

Veel liefs en groetjes

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010