Dag 7- Vrijdag 5 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 7- Vrijdag 5 augustus 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 7- Vrijdag 5 augustus 2011

Door: Ingrid Parlevliet

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

05 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Het is stil op ‘Het Mussennest’; alle kinderen zijn zojuist vertrokken met alle papa’s en mama’s naar huis.

De laatste dag is goed verlopen, het was weer een mooie zonnige dag.
In het ochtendprogramma is door Jasper en Michel in een notedop het evangelie vertelt aan de kinderen. Ook hebben we met elkaar voor de laaste keer het kamplied en o.a. het populiere ‘Dicht bij U’ gezongen. Daarna volgde de laatste break met je groepje waarin we met elkaar gebeden en gedankt hebben voor deze mooie kampweek.

Tussen de middag; voor de laatste keer met elkaar aan tafel waar een ieder een lekker broodje knakworst kreeg en ook een kopje verse tomatensoep. Voor wie dat wilde nog wat boterhammen en ook voor de laatse keer het lied ‘De bomen in het veld’ aangevoerd door Levi met Jeditjah.
Ook de laatste keer dat een paar kinderen en ook Pieter (de kok) een liedje moesten zingen omdat ze drie kaarten gekregen hadden.

’s Middags volgde nog ‘het Zweeds loopspel’ waarbij je in kleine groepjes nummers die overal verspreid waren op het veld moest zoeken waar weer een vraag aan gekoppeld was. Achter het antwoord (meerkeuze) stond een code die je dan zo snel mogelijk weer moest overbrengen naar de hoofdpost. Daarna weer het volgende nummer zoeken met de bijbehorende vraag enzovoort.

Om 16.30 uur kwamen alle ouders het kampterrein op en was iedereen blij om elkaar weer te zien en te spreken! Na de afsluiting door hoofdleiding Willem was dit dan toch echt het einde van Kinderkamp 2. Ieder ging zijn spullen pakken en naar huis.

Tot ziens allemaal, tot volgend jaar! We mogen terugkijken op een mooie, zonnige maar vooral dankbare kampweek.

• 05 Augustus 2011 - 19:50

Piet,els,tim:

Lieve mensen, bedankt voor alles, Tim heeft genoten!

• 05 Augustus 2011 - 20:09

Danielle Van Veen:

Iedereen heel erg bedankt voor de ontzettend leuke kampweek. Jonathan en Eline zitten bordevol verhalen, en hebben het erg naar hun zin gehad. Alle leiding: dank voor jullie inzet en energie om er voor de kinderen zo'n leuke vakantieweek van te maken. En deze laatste foto's zijn echt indrukwekkend!

• 05 Augustus 2011 - 21:16

André En Roeline:

Aan alle geweldige leiding!
    Ontzettend bedankt voor alles wat jullie voor onze kinderen hebben gedaan!
    Zulke bijzondere weken zullen ze hun leven lang herinneren, en daar hebben jullie dan aan bijgedragen!
    Thijs heeft het heel erg naar zijn zin gehad en is al begonnen om de komende 51 weken af te tellen!

• 05 Augustus 2011 - 21:43

Marianne:

Wat heerlijk om weer zoveel verhalen te horen en hoe geweldig is het dat jullie dat mogelijk hebben willen maken. Heel erg bedankt voor alles. We hebben onze Nanja moe, maar vol verhalen weer in haar eigen bedje liggen. Ik vroeg haar, vond je het heel leuk of super leuk. Zij vroeg toen wat is meer? Ik denk super zei ik. Nou dan dan was het super leuk!!!!

• 06 Augustus 2011 - 01:46

Mieke:

Eindelijk heb ik tijd gehad om jullie verslagen te lezen en de foto's te kijken. En dan doet het toch wel een beetje pijn dat ik dat allemaal heb moeten missen dit jaar...
    Zo te zien hebben jullie weer een hele gave week gehad! Ik ben benieuwd of iedereen al in bed ligt nu ;-).
    Slaap lekker morgen!!
    Liefs!

• 06 Augustus 2011 - 09:42

Laura:

kamp was echt super leuk we hadden echt het leukste groepje "De Stuiterende Stokstaartjes"

• 06 Augustus 2011 - 14:32

Ilse:

het kamp was echt tof
    hele leuke spellen gedaan en heel heel heeeeeeeeeeeel lekker gegeten

• 07 Augustus 2011 - 08:00

Camiel En Saskia:

Lieve leiding, enorm bedankt voor jullie goede zorgen en vertrouwen dat is waargemaakt.
    Onze jongens hebben het heel erg fijn gehad, goede gesprekken gehad, lekker gekeet en heerlijk gespeeld door de week heen! En met plezier gezongen. Fijn hoor.
    Hartelijke groeten, ook van Rens en Yord natuurlijk. Voor jullie ook weer een goed jaar en tot ziens.

• 07 Augustus 2011 - 12:48

Marit:

iedereen heel erg bedankt! want dit was een onvergetelijk kamp! ik mis het nu al! ook al mijn vrienden en vriendinnen! helaas kan ik volgend jaar niet meer mee:(

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010