Dag 6 - Donderdag 4 augustus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu Dag 6 - Donderdag 4 augustus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kinderkamp-2 - WaarBenJij.nu

Dag 6 - Donderdag 4 augustus

Door: Ingrid Parlevliet en Jacco Snel

Blijf op de hoogte en volg Kinderkamp-2

04 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

De laatste volle dag op kamp, maar wat was het vandaag weer een feestje! Na een heerlijk ontbijt was het tijd voor het ochtendprogramma. Vanochtend hebben we het met elkaar gehad over God danken en Zijn schepping. Het was fijn om, na het toneel en de verwerking, met elkaar in de break te praten over onze dankbaarheid.

Kort na de break werden alle kinderen opgeroepen een groot kruis te vormen op het veld. Vanuit de lucht werd er namelijk een foto gemaakt van het terrein! Op het resultaat moeten we helaas nog even wachten, maar we hebben al begrepen dat er te gekke foto’s tussen zitten.

Na een lunch van 572 pannenkoeken werd het tijd om de bonte avond voor te gaan bereiden! Overal op het terrein waren kinderen in grote of kleine groepjes aan het oefenen op een act. Sommige kinderen waren thuis al begonnen met oefenen, anderen hebben spontaan op kamp een super leuke act bedacht.
De kinderen die geen act hadden of al klaar waren met oefenen stond een zware taak in het bos te wachten; bijbels smokkelen langs de douane.
Al met al was het een hele gezellig middag!

Aan het einde van de middag begonnen we aan de bonte avond; er waren spetterende acts van de kinderen maar ook de leiding droeg zijn steentje bij!
Na een groots feest was het tijd om de winnaar bekend te maken. Megan won de bonte avond met een dansje en liedje op het nummer Party in the USA.

En nu is het avond, het kampterrein wordt langzaam rustiger en de kinderen zoeken hun bed op, met hier en daar een klein kussengevecht. De laatste nacht op het Mussennest is begonnen, maar gelukkig hebben we morgen nog een aantal hele leuke onderdelen op het programma staan!

• 04 Augustus 2011 - 22:34

Suzanne:

Wat leuk Megan! I'm looking forward to hearing the details when I pick you up tomorrow.

Liefs,

Mama

• 05 Augustus 2011 - 05:11

Trea:

Halllo daar, He Tom ben me nog wel op het kamp aanwezig? En hoeveel pannenkoeken heb je op gegeten?

Vandaag de laatste dag, Papa en Fleur gaan je zo halen, ik hoop dat ik je morgen op skype heb...?! Om je even te zien en te spreken,

Liefs mama

EN LEIDING DANK DANK DANK< en sterkte met opruimen, bijkomen en bijslapen en maak het vrijdagnacht maar heel gezellig!

• 05 Augustus 2011 - 06:02

Lizelotte :

Lieve kids en alle leiding,

Wat is het fantastisch om steeds een kijkje te kunnen nemen in jullie zomerkamp!
    Elke dag gaat gauw de computer aan om te kijken wat jullie beleven met elkaar en het ziet er zo ontzettend gezellig uit! Vandaag alweer de laatste dag vor jullie, geniet met elkaar en sluit het mooi af!
    En alle leiding wat zullen jullie moe zijn, maar dank voor al jullie inzet !!! Ook het keuken team ongelooflijk wat jullie hebben gedaan 562 pannenkoeken...!!

En Sander je eerste onvergetelijke kamp................om nooit te vergeten !!!!

• 05 Augustus 2011 - 06:11

Cor&Els:

Wauw, wat een stapel pannekoeken heeft het keukenteam voor jullie gebakken, zeg! Ga er maar eens aan staan. Onze complimenten, hoor! Wij zijn benieuwd naar de luchtfoto van het kruis. Heel bijzonder lijkt me dat, zo'n luchtfoto..Misschien zien we op deze foto onze Joes een keertje staan, want het was tevergeefs zoeken naar jou op alle foto's, en hier moet je zeker op staan, toch? Of hebben wij het mis. Wij weten zekerdat de kids weer veel hebben geleerd over
    Gods woord en hoe ze toe kunnen passen in hun eigen leven. Wij zijn benieuwd naar de verhalen en kunnen niet wachten om Joes weer op te halen.
    Hé, Thijs wat een leuke foto zagen we van jou, en wat een heerlijke ketting, zeg! Bewaar je wat voor ons? Of heb je deze ketting voor één van je zusjes gekocht, als souvenir?
    Nogmaals alle complimenten voor de leiding. Jullie zijn top! Geniet morgen van een welverdiende rust.

Tot rond de klok van vijf!
    Cor & Els uit "de Vennip".

• 05 Augustus 2011 - 06:12

Gerda Zwaan:

Geweldige foto's weer, ziet er zo gezellig uit.
    En ik ben heel benieuwd naar de luchtfoto...wat een mooi idee!!
    Geniet nog even van deze laatste dag.

Tot vanmiddag....

• 05 Augustus 2011 - 07:15

Mama Margriet:

Tjonge... wat ziet dat er leuk en gezellig uit. De leiding, en natuurlijk ook de kinderen zelf, hebben wel een applausje verdiend. Dank voor deze fijne week, ook namens Manuela.

Het zit er bijna op. Tot straks,

Knuffels van Marjon, Eline en papa en mama.

• 05 Augustus 2011 - 08:25

Mama Esther:

Hoi Allemaal !
    Wat is het weer leuk geweest !
    Echt geweldig de reisverslagen zo kunnen we juillie toch een beetje volgen.
    Iedereen weer heel erg bedankt voor alle inzet voor de kinderen, dat er maar veel zegen op mag rusten !

Tot vanmiddag !
    Ben erg benieuwd Mirthe naar al je verjhalen en erg blij je straks weer te zien !

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Kinderkamp-2

Voor kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool (7 tot en met 12 jaar) worden op het 'Mussennest' in Otterlo elk jaar twee kampweken georganiseerd. Het 'Mussennest' ligt een paar kilometer buiten het dorp Otterlo aan de rand van de Veluwse bossen. Hier kunnen de kinderen vrij en naar hartenlust spelen. Ook op het kampterrein zelf is volop gelegenheid voor sport en spel. De deelnemers worden op grond van hun leeftijd ingedeeld in groepjes van ongeveer tien jongens en meisjes. Elke groep heeft ten minste twee leid(st)ers, zodat alle kinderen voldoende persoonlijke aandacht krijgen. Verder is er een eigen keukenteam en zijn er teams voor het ochtendprogramma en het organiseren van grote spelen. De eindverantwoordelijkheid voor alle activiteiten ligt bij de hoofdleiding. Elke ochtend is er een afwisselend programma met zang, een verhaal uit de Bijbel en knutselen (apart programma voor onder- en bovenbouw). Een belangrijk onderdeel hiervan is de 'startmotor', ook wel 'break' genoemd. Dagelijks komen de kinderen met hun eigen groep een kwartiertje bij elkaar om een stukje uit de Bijbel te lezen, te bidden en te praten. Na het middageten gaan de groepen meestal naar het bos. Hoogtepunten in het weekprogramma zijn het levend stratego, de vossenjacht, het nachtspel, de bonte avond en natuurlijk het kampvuur. http://www.onvergetelijkezomerkampen.nl

Actief sinds 03 Juni 2010